جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

نصب فلومتر راداری فونیکس بر روی لوله نیمه پر 2000 میلیمتر

پایان سال 1398 یک دستگاه فلومتر راداری مدل فونیکس در منهول خروجی تصفیه خانه کن تهران نصب گردید که این منهول از سطح زمین 10 متر فاصله دارد و یکی از نصب های بسیار سخت فلومترهای راداری بشمار می رود که تیم فنی این شرکت به نحو رضایت بخش آن شرکت دستگاه را نصب و راه اندازی نمود که تصاویری نصب دستگاه در این خبر آمده است.
این تصفیه‌خانه بزرگترین تصفیه خانه ایران محسوب شده و در غرب تهران، بلوار آیت‌الله کاشانی واقع می باشد. تصفیه خانه شامل دو بخش است که در سالهای ۱۳۴۲ و ۱۳۴۹ مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
اهداف اندازه گیری :
هدف کلی از دبی­سنجی آنلاین لوله نیمه پر 2000 م م خروجی پساب حاصل از شستشوی صافی ها و تخلیه لجن تصفیه خانه می باشد.
تنظیمات و انتقال اطلاعات مانیتور نمودن دبی بر روی LCD مانیتورینگ اتاق کنترل به فاصله 300 متری محدودیت های انتخاب تکنولوژی دبی سنج و همچنین انجام دبی سنجی :
تنها محل دسترسی به دبی عبوری درون لوله نیمه پر 2000 م م ، منهولی می باشد که در عمق 10 متری از سطح زمین قرار دارد.
با توجه به محدودیت فضا ، انتخاب و نصب نوع تکنولوژی دبی سنج بسیار مشکل بوده است
نظر به نوع مایع ( پساب ) و سرعت بالای سیال حتی در عمق های بسیار کم انتخاب نوع تماسی ( اولتراسونیک ) مد نظر نبوده و استفاده از تکنولوژی های راداری ( غیر تماسی ) اولویت داشته است .
با توجه به توضیحاتن فوق امکان صحت سنجی با دستگاههای مرجع بغیر از مولینه که یکی از دقیق ترین روش های می باشد میسر نبوده است .
جزییات مراحل نصب و راه­ اندازی در کانال:
شرکت آب سنج مهر بعد از تائید و انتخاب توسط آن مجموعه محترم جهت تجهیز خط لوله 2000 م م نیمه پر با ضخامت 20 سانتیمتر، کارشناسان فنی این شرکت در دیماه سال 1398 اقدام به نصب مکانیکال و الکتریکال فلومتر راداری مدل فونیکس نمودند.
با توجه به شرایط محیطی محل که بصورت منهول زیرزمینی و با فاصله حدود10 متر از سطح زمین قرار داشته، فلومتر نصب گردید که از جمله نصب های سخت و دشوار بوده است. کارشناسان فنی توانستند به نحو رضایت بخشی سیستم را راه اندازی و تابلوی مانیتورینگ و محافظ برق نیز بصورتLocal درون تابلوی محافظ فلزی نصب نمایند. این دستگاه همواره چهار پارامتر اطلاعات دبی لحظه ای و دبی مجموع ، ارتفاع سیال و سرعت سیال را نمایش می دهد.
علاوه بر آن اطلاعات ضمن نمایش اطلاعات برروی LCD ، در حافظه داخلی دستگاه ( SD Card ) نیز بعنوان Data Logger ذخیره میگردد. دیتالاگر سیستم قادر به ذخیره کردن حداقل دو میلیون نمونه اطلاعات را دارا می باشد که می توان براحتی اطلاعات ذخیره شده که در قالب فرمت Excel می باشد بر روی کامپیوتر تخلیه و در در نرم افزارهای عمومی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. همچنین با انتقال پارامتر فلو ( دبی ) این سیستم بصورت جریان خروجی 4 تا 20 میلی آمپر، اطلاعات سیستم بصورت دقیق در تابلو نمایشگر کنترلی سایت آن مجموعه در اتاق کنترل در دسترس و قابل رویت میباشد.
صحت سنجی و کالیبراسیون فلومتر راداری فونیکس نصب شده بر لوله 2000 م م
جهت صحت سنجی و کالیبراسیون فلومتر راداری نصب شده بر روی خط لوله 2000 م م ، خروجی پساب تصفیه خانه کن و همچنین با توجه به شرایط محیطی تنها روش قابل استفاده و اطمینان استفاده از روش میکرومولینه معتبر بود.
صحت سنجی توسط یک عدد میکرو مولینه با برند A.O.TT به همراه کانتر مخصوص و یک میله مدرج 3 متری انجام گردید. شایان ‌ذکر است دستگاه میکرومولینه مورد استفاده در تاریخ 15/02/1399 توسط واحد کالیبراسیون موسسه تحقیقات آب کالیبره شده بود.
در هنگام صحت سنجی با توجه به فرمول درج شده در برگه کالیبراسیون میکرومولینه عدد استخراج‌ شده که با عدد دبی قرائت شده مطابقت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید و یا به پشتیبانی نیاز دارید؟