جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

نصب فلومتر اولتراسونیک داپلر ساخت پالسار انگلیس

نصب و راه اندازی یکدستگاه فلومتر اولتراسونیک داپلر مدل  DFM6.1ساخت شرکت پالسار Pulsar انگلیس( گری لاین – کانادا) بر روی لوله آهنی به قطر ۵ اینچ در معدن رضوان ( بندرعباس ) جهت اندازه گیری دبی عبوری کنسانتره سنگ آهن

فلومتر اولتراسونیک داپلر DFM6.1 مخصوص اندازه گیری مایعات دارای ذرات معلق در ابعاد بسیار ریز از 100 میکرون به بالا و غلظت  75 PPM مناسب می باشد، لذا این دستگاه جهت اندازه گیری دقیق دبی سیال (کنسانتره سنگ آهن) خروجی تیکنر 4 به طرف حوضچه معدن رضوان که دارای غلظت بالا و ذرات معلق فراوان بوده است نصب و با دقت بالا مورد بهره برداری قرار گرفت.

فلومتروکنتور داپلر میزان جریان مایعات مشکل دار را مشخص مینماید. این مایعات میتوانند
فاضلاب ، مواد شیمیایی، اسیدها ،مواد آبکی مانند آب آهک ، مایعات صیقل دهنده ، مایعات
چسبناک و … باشند.
بطورکلی این فلومتر برای اندازه گیری کلیه سیالاتی که در داخل لوله های پر ، دارای ذرات جامد و یا حباب های هوا می باشند ، پیشنهاد میگردد.

این دستگاه بدون تماس با مایع ، بدون نیاز به نگهداری و سرویس سنسور توسط تسمه ای برروی سطح خارجی لوله فلزی یا پلاستیکی نصب میگردد. در موقع سنجش یک سیگنال صوتی پس از برخورد به ذرات و حبابهای درون سیال توسط سنسور دریافت می شود. نصب آن بسیار آسان بوده و نیاز به قطع جریان مایع نیست.همچنین نیاز به قطع کردن یا سوراخ کردن لوله نمی باشد.با توجه به عدم تماس سنسور با مایع ، همواره هیچ ضایعه ای برای آن محتمل نبوده و سنسوردارای عمربسیارطولانی خواهد بود.

فلومتر داپلرDFM 6.1 درمواردی که بخصوص فلومترهای درتماس با مایع خوب عمل نمی
کنند ، بسیار ایده آل کار میکند.علت نیز واضح است ، سنسوردرتماس با اثرات شیمیایی مخرب
وصیقل زای مایع قرار ندارد.با توجه به عدم تماس فیزیکی سنسور باداخل لوله ، هیچ مانعی در
برابر جریان مایع قرار نمی گیرد و افت فشاری رخ نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید و یا به پشتیبانی نیاز دارید؟