جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دبی سنج غیر تماسی سیستم ترکیبی Hybrid flow

معرفی مدل ترکیبی از فلومتر های راداری جهت محیط های بحرانی و غرقابی Flow-Tronic بلژیک

به طور کلی در مواقعی که شرایط طبیعی و عادی است، می توان میزان دبی را با دقت و اطمینان بسیار زیاد با استفاده از سنسور غیر تماسی ” چشم کلاغ ” RAVEN-EYE و سنسور سطح سنج اولتراسونیک، اندازه گیری نمود.

با این حال سیگنال های هر دو سنسور ارتفاع سنج اولتراسونیک و سرعت سنج راداری تا برخورد به سطح آب نیاز به فاصله ( هوا ) دارند. و هر دو آنها به محض قرار گرفتن محل نصب در شرایط غرقابی Surcharge محو خواهند شد، در واقع سیگنال ها ناپدید می شوند.

درمواقع غرقابی یا Surcharge سنسور سنجش سرعت ( تماسی ) داپلر BELUGA و سنسور سطح هیدرواستاتیک می تواند براحتی به عملکرد خود ادامه دهد و دبی سنجی با دقت خوب انجام گردد.

استفاده همزمان از هر دو نوع سنسور تماسی و غیر تماسی ، سیستم ترکیبی دبی سنجی را قابل اعتماد وعاری از هزینه های تعمیر و نگهداری می کند.

سنسور تماسی (( BELUGA معمولاً در بالای کانال نصب می کنند که تحت تأثیر مستقیم ذرات یا آب دارای کدورت زیاد نباشد. در این شرایط ، سنسور رادار غیر تماسی سرعت جریان را اندازه گیری می کند.

استفاده این سیستم ترکیبی زمانی جالب می شود که فن آوری دیگری به تنهایی قادر به اندازه گیری دقیق دبی در این شرایط مختلف آن نباشد .

راه حل سیستم ترکیبی دبی سنجی شرکت FLOW-TRONIC مشتمل بر استفاده از سنسورهای تماسی و غیر تماسی می باشند که همگی به یک نمایشگر منحصر بفرد، متصل می شوند.:

جهت ارتفاع سنجی : سنسور اولتراسونیک ” غیر تماسی” و سنسور هیدرواستاتیک ” تماسی “

جهت سرعت سنجی : سنسور راداری ” غیر تماسی ” RAVEN-EYE چشم کلاغ وسنسور اولتراسونیک ” تماسی ” Beluga

در مواقع بارانی، معمولاً آب در حال افزایش بوده و باعث پر شدن بستر کانال و یا تونل می شود. درشرایط غرقابی Surcharge عملاً سیگنال های سنسور راداری بدلیل غرقاب شدن محو می شود، در این حالت سنسور تماسی Beluga بصورت خودکار بعنوان سنسور اصلی اندازه گیری سرعت وارد مدار خواهد شد.

یکی از مزایای نصب سنسور تماسی در بالای کانال این است که در شرایط غرقابی ، آب رقیق بوده و درارای کدورت زیادی نمی باشد، بنابراین نیازی به تعمیر و نگهداری مستمر نخواهد داشت.

شرکت فلوترونیک FLOW-TRONIC تجارب زیادی در خصوص نصب سیستم های ترکیبی در محل های دشوار بخصوص در سرریز طوفان و طغان داشته است، لذا خیلی سریع مشخص گردید که تغییر روش اندازه گیری از یک تکنولوژی به تکنولوژی دیگر منتج به نتایج بد اندازه گیری خواهد شد.

به همین دلیل شرکت FLOW-TRONIC یک الگوریتم جدید محاسبه دبی را به نام خود ثبت نمود که اجازه می دهد منحنی دبی بدون وقفه در زمان انتقال از یک تکنولوژی به تکنولوژی بعدی ایجاد شود و از حداکثر اطلاعات هر تکنولوژی که بهترین عملکرد را بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید و یا به پشتیبانی نیاز دارید؟